Grupa III
GR. III
Nazwa grupy: STRAŻNICY PRZYRODY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE: MAJ
Tydzień I: Puk, puk, to ja, sztuka.
- wysłuchają wiersza B. Szelągowskiej ,,Magia muzyki"
- wezmą udział w zabawach orientacyjno - porządkowych
- będą rozwijać percepcję słuchową
- będą poznawać brzmienie i wygląd instrumentów smyczkowych
- grupowo wykonają instrument
- dowiedzą się kto pracuje na planie filmowym
- będą wypowiadać sie na temat zawodów
- będą badać strukturę makaronu
- będą barwić makaron
- wykonają mazaiki
- zapoznają się z polskimi monetami i banknotami
Tydzień II: W świecie zwierząt.
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Hassan i jego vlog" oraz opowiadania W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego ,,Dzień warzyw" lub ,,Kłopotliwe dni tygodnia"
- dowiedzą się, co to jest sawannna
- dowiedzą się , jakie zwierzęta zamieszkują dżunglę
- rozwiążą zagadki
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Chomik i słoń"
- będą składać w całość obrazki pocięte na części
- wezmą udział w ćwiczeniach na dodawanie i odejmowanie
- dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
- utworzą nazwy miast i ulic od nazw zwierząt
- dowiedzą się, jakie zwierzęta mieszkają na polu, a jakie - w lesie
- poszerzą wiedzę o emocjach
- wykonają prace plastyczne ,,Kolorowe zwierzęta" i ,,Podwodny świat"
- dowiedzą się , dlaczego kameleon zmienia kolory
Tydzień III: Co w trawie piszczy?
- wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej ,,Majowy piknik"
- wysłuchają zagadki i rymowanki M. Marzec
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Motylek"
- wykonają pracę plastyczną ,,Zielnik"
- poznają nazwy roślin i zwierząt - mieszkańców łąki
- będą rozróżniać zioła rosnące na łące
- dowiedzą się, czym są barwy ochronne u owadów
- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
- zdobędą informację na temat pszczół i zawodu pszczelarza
- wykonają masaż według instrukcji
- porównają liczebność zbiorów
- utrwalą zasady układania rytmu
- utrwalą umiejętność kodowania
Tydzień IV: Moja mama i mój tata.
- wysłuchają opowiadania a. Widzowskiej ,, Geny"
- dowiedzą się , jakie daty w kalendarzu oznaczają Dzień Matki i Dzień Ojca
- rozwiążą zagadki pantomimiczne
- dowiedzą się, jaką role w życiu dziecka pełni mama, a jaką - tata
- wysłuchają i nauczą się piosenki ,,Supermocni rodzice"
- wypowiedzą się na temat wspólnych ulubionych zajęć z rodzicami
- będą przeliczały w dostępnym dla siebie zakresie
- poszerzą wiedzę o członkach rodziny
- wypowiedzą się na temat swojej rodziny
- będą brać udział w zabawach logopedycznych
- wykonają pracę plastyczną ,,Upominki dla mamy i taty"