Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 108

Grupa I

NAZWA GRUPY: KRASNALE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE: LISTOPAD
I. Oto ja  i mój dom
II. Zwierzęta dzikie i domowe przygotowują się na zimę
IV. Jak być zdrowym
III. Deszczem malowane

1. Oto ja  i mój dom
Cele:
• Poznawanie siebie i członków swojej rodziny.
•    Nazywanie miejsca zamieszkania: moje osiedle- moje miasto-moja Ojczyzna
• Rozwijanie umiejętności rozpoznawania emocji i nazywania ich.
• Kształtowanie poczucia przynależności do rodziny i grupy przedszkolnej.
• Doskonalenie sprawności manualnej oraz koordynacji ruchowej.
Realizacja:
– Rozmowy o rodzinie, tworzenie drzewa rodzinnego.
– Zabawy tematyczne: „W moim domku”, „Pomagam w domu”.
– Zabawy matematyczne – przeliczanie członków rodziny, porównywanie liczebności.
– Zabawy muzyczne przy piosenkach: „Mój dom” (A. Galica), „Jestem sobie przedszkolaczek”.
– Słuchanie i rozmowa o wierszu: „Oto ja” (autorski wiersz nauczyciela).

2. Zwierzęta dzikie i domowe przygotowują się do zimy
Cele:
• Poznawanie zwyczajów zwierząt i ptaków leśnych.
• Rozwijanie umiejętności obserwacji i wypowiadania się na temat przyrody.
• Kształtowanie postaw proekologicznych i opiekuńczych wobec zwierząt.
Realizacja:
– Zabawy dydaktyczne: rozpoznawanie zwierząt po głosach.
– Zajęcia plastyczne – lepienie z plasteliny zwierząt leśnych.
– Zabawy matematyczne: porównywanie liczby orzechów, szyszek, liści.
– Piosenka: „Mieszkanie dla jeża” (sł. B. Forma), „Leśne zwierzęta” (muzyka dziecięca).
– Wiersz: „Niedźwiedź” D. Gellner.

3. Deszczem malowane
Cele:
• Poznawanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla jesieni.
• Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej poprzez obserwację deszczu i jego odgłosów.
• Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się w czasie deszczowej pogody.
Realizacja:
– Eksperymenty z wodą – obserwowanie, jak powstają krople deszczu.
– Zabawy muzyczne z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych – odgłosy deszczu.
– Malowanie deszczu farbami i gąbką – praca plastyczna „Jesienny deszczyk”.
– Piosenka: „Pada deszczyk” (melodia ludowa), „Deszczowa piosenka” (dziecięca).
– Wiersz: „Deszcz” J. Brzechwa.

4. Jak być zdrowym
Cele:
• Kształtowanie nawyków higienicznych i zdrowotnych.
• Rozwijanie wiedzy o zdrowym odżywianiu i potrzebie ruchu.
• Uświadamianie dzieciom, jak dbać o siebie i swoje samopoczucie.
Realizacja:
– Zabawy ruchowe i gimnastyka przy muzyce: „Rączki myjemy”, „Witaminki”.
– Rozmowa na temat zdrowych i niezdrowych produktów – zabawy w klasyfikowanie obrazków.
– Zabawy matematyczne – przeliczanie owoców i warzyw, segregowanie wg koloru.
– Wiersz: „Na zdrowie” D. Gellner.
– Piosenka: „Myj ręce” (piosenka edukacyjna), „Witaminki” (A. Galica).