Grupa II
Nazwa grupy: SMERFY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE: MAJ
MAJOWA ŁĄKA
- wzbogacenie wiedzy o łące jako środowisku przyrodniczym;
- rozbudzanie zainteresowań przyrodą;
- poznanie zasad bezpiecznego zachowania się podczas przebywania na łonie natury;
- ćwiczenie zdolności odwzorowywania układów rytmicznych;
- poznanie ciekawostek z życia zwierząt łąkowych;
- zachęcanie do samodzielnych obserwacji otoczenia przyrodniczego;
- ćwiczenia koncentracji uwagi;
- zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie otoczenia w zależności od pory dnia;
- dostrzeganie różnorodności w świecie zwierząt;
- poznanie wybranych roślin łąkowych i ich znaczenia dla zdrowia człowieka;
- poszerzanie przyrodniczych zainteresowań dzieci;
- poznanie zwyczajów nocnych zwierząt i ich odmienności wobec zwierząt aktywnych za dnia;
NOWINKI ZE ŚWIATA ZWIERZĄT
- rozwijanie mowy,
- rozróżnianie i naśladowanie głosów zwierząt hodowanych na wsi,
- nazywanie rodziców i ich dzieci w rodzinach zwierząt.
- rozwijanie aktywności poznawczej,
- podkreślanie wartości zdrowego odżywiania,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- poznawanie cech zwierząt egzotycznych
- rozwijanie sprawności manualnej,
- określanie i nazywanie kierunków w przestrzeni.
W KRAINIE MUZYKI
- zachęcanie do poszerzania wiedzy muzycznej;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych instrumentów;
- wdrażanie podstawowych pojęć muzycznych;
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów muzycznych;
- przypomnienie zasad kulturalnego zachowywania się podczas koncertu;
- rozwijanie poczucia rytmu oraz wrażliwości na zmiany tempa i dynamiki w melodii;
- nabywanie umiejętności aktywnego słuchania muzyki;
- uwrażliwienie na brzmienie głosów ludzkich oraz dźwięków z otoczenia;
- rozumienie szkodliwości hałasu oraz poznanie sposobów na jego unikanie bądź ograniczenie;
- wnioskowanie na podstawie doświadczeń;
- doskonalenie percepcji słuchowej.
MOI KOCHANI RODZICE
- uświadamianie poczucia przynależności i więzi z rodziną;
- kształcenie umiejętności muzycznych;
- rozwijanie umiejętności matematycznych;
- zachęcanie do zabaw i ćwiczeń ruchowych;
- wdrażanie do uważnego słuchania utworu literackiego;
- stymulowanie rozwoju mowy;
- rozwijanie poczucia więzi z najbliższą rodziną;
- rozwijanie spostrzegawczości; zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych i ćwiczeniach;
- kształtowanie umiejętności muzycznych;
- wdrażanie do wykonywania pracy według instrukcji.