Grupa V
Nazwa grupy: W NASZEJ BAJCE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE: KWIECIEŃ
DZIECI:
będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta na wsi oraz tekstu Bożeny Formy
Taniec wywijaniec
− wzbogacą wiedzę na temat zwierząt hodowanych na wsi
− poznają litery f, F w toku zabaw
− poznają litery f, F: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają wagę szalkową
− będą porównywać masę przedmiotów i zwierząt
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wesoła zagroda
− będą nazywać domy zwierząt hodowanych na wsi i pokarmy zwierząt
− będą nazywać dorosłe zwierzęta i ich młode
− będą rozpoznawać głosy zwierząt z wiejskiego podwórka
− wzbogacą wiedzę na temat prac wykonywanych na wsi
− będą nazywać narzędzia ogrodnicze
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− będą współdziałać w zespole
− wykonają pracę plastyczną W wiejskiej zagrodzie
Wielkanoc
DZIECI:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Agaty Widzowskiej Pisanki, kraszanki
− poznają zwyczaje wielkanocne
− będą układać rymy do nazw związanych z Wielkanocą
− poznają litery j, J w toku zabaw
− poznają litery j, J: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą ozdabiać pisanki
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wielkanocne zamieszanie
− wykonają kartkę świąteczną
− ułożą życzenia wielkanocne
− będą aktywnie uczestniczyć w doświadczeniach
− poznają dawne rozumienie śmigusa-dyngusa
− będą wymieniać, co znajduje się w koszyczku wielkanocnym
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne i myślenie logiczne
− wykonają pracę plastyczną Koszyczek wielkanocny
Metody:
Dbamy o przyrodę
DZIECI:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Pomocnicy Ziemi
− będą kształtować świadomość ekologiczną
− poznają litery ż, Ż w toku zabaw
− poznają litery ż, Ż: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− rozwiążą proste zadania matematyczne
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą poznane liczby i znaki matematyczne
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza błękitna planeta
− zrozumieją konieczność ochrony środowiska przyrodniczego
− poznają znaczenie drzew dla ludzi i środowiska
− poznają budowę drzewa
− będą kształtować nawyki proekologiczne
− będą doskonalić rozumowanie matematyczne
− będą doskonalić umiejętność myślenia logicznego
− wykonają pracę plastyczną Ekoplaneta – chrońmy Ziemię
Polska, moja Ojczyzna
DZIECI:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Sen o Polsce
− utrwalą wiadomości o Polsce
− poznają litery h, H w toku zabaw
− poznają litery h, H: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą porównywać ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary
− poznają miary płynów
− wysłuchają i nauczą się piosenki Moja Polsko
− wysłuchają legendy o powstaniu Polski
− utrwalą wiadomości o symbolach narodowych
− wyjaśnią znaczenie słowa stolica
− poznają herb Warszawy
− poznają ważne i charakterystyczne miejsca znajdujące się w Warszawie
− dowiedzą się, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
− będą doskonalić spostrzegawczość, koncentrację i uwagę
− będą doskonalić umiejętność rozumowania logicznego
− wykonają pracę plastyczną Polskie barwy narodowe