Grupa V
Dyżur wkacyjny
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE: LIPIEC
TEMATY TYGODNIOWE:
- Morskie opowieści
- Lipiec- miesiąc wakacji i kwitnącej lipy
- Eksperymenty i inne zabawy wakacyjne
- Podróż po różnych kontynentach
DZIECI:
− poznają odległe środowiska mieszkańców mórz i oceanów
- rozróżnią ocean od morza
- wyszukają na globusie oceany i morza
- spróbują odczytać nazwy oceanów
- poznają zwierzęta zamieszkujące świat podwodny
- wysłuchają przygód Neli- małej reporterki
- będą wykonywać masy sensoryczne i inne ekperymenty: nienewtonowską, glutki z kleju, bańki mydlane, wulkany w szklance, kolorowy wąż z chusteczek higienicznych, itp.
-- zaprezentują swoje pomysły na eksperymenty z solą, wodą, cukrem, farbami, sodą oczyszczoną, octem
-- poznają zasady bezpiecznego eksperymentowania
-- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Moniki Czoik-Nowickiej Niezwykła podróż
− powtórzą nazwy kontynentów
− wskażą Afrykę na mapie i na globusie
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Tajemnicza Afryka
− będą nazywać owoce egzotyczne
− będą nazywać zwierzęta mieszkające w Afryce
− rozwiążą zagadki
− poznają afrykańskie instrumenty
− zatańczą do muzyki afrykańskiej
− wyjaśnią pojęcie rękodzieło
− wykonają książeczkę Moja podróż po świecie
-- wykonają pracę plastyczną ozdoby z Chin
-- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
-- wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Wakacyjne podróże
--będą rozwijać sprawność manualną i inwencję twórczą
-- wyrażą w pracy plastycznej własne spostrzeżenia i wyobrażenia związane z latem i wakacjami będą -- kształtować umiejętność rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych
-- wysłuchają i nauczą się piosenki Jak zatrzymać wakacje
-- będą poznawać miejsca letniego wypoczynku
-- opowiedzą, gdzie chciałyby pojechać na wakacje
-- wymienią skarby, które można znaleźć w morzu
poznają składniki potrzebne do przyrządzenia lemoniady
wykonają prace plastyczne: Lemoniada, Wakacyjna wyprawa
-- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
-- będą układać rytmy i je kontynuować
-- będą wymieniać charakterystyczne cechy lata
-- rozwiążą zagadki
-- będą rozwijać umiejętność samodzielnego układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania
-- będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
-- wymienią zasady zachowania, jakich należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku utrwalą numery alarmowe
-- będą formułować wypowiedzi poprawne pod względem gramatycznym
wypowiedzą się na temat wrażeń z pobytu w przedszkolu
-- będą rozmawiać o zbliżającej się chwili rozstania
-- wykonają prace plastyczne: mieszkańcy mórz i oceanów, taniec meduz, morskie potwory
-- powtórzą nazwy kontynentów
-- wskażą Afrykę na mapie i na globusie
wysłuchają i nauczą się piosenki Tajemnicza Afryka
-- wysłuchają mowy chińskiej
-- będą nazywać owoce egzotyczne
--będą nazywać zwierzęta mieszkające w Afryce, na biegunach, w Indiach i Chinach
--poznają instrumenty z różnych stron świata
--zatańczą do muzyki hiszpańskiej, afrykańskiej lub innej
--wyjaśnią pojęcie rękodzieło