Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 108

Grupa V

Nazwa grupy: W NASZEJ BAJCE

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE: LISTOPAD

TEMATY TYGODNIOWE:

  1. Moja rodzina i mój dom
  2. Co powinienem wiedzieć o Polsce
  3. Prawa i obowiązki.
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Moja rodzina i mój dom

 DZIECI:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasze ulubione miejsca

− będą opisywać członków swoich rodzin

− poznają literę i, I w toku zabaw

− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− poznają figurę geometryczną – trójkąt

− będą rozwijać słuch fonematyczny

− wysłuchają i nauczą się piosenki Magiczne miejsce

− dostrzegą efekt odbicia i symetrii

− złożą figury według osi symetrii

− wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt

− wykonają kotka z papieru, techniką origami

− poznają właściwości magnesu

− wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś

− wykonają pracę plastyczną Pralka

− rozwiążą zagadki pantomimiczne

 

Co powinienem wiedzieć o Polsce

DZIECI:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece

− poznają polskie legendy

− poznają literę t, T w toku zabaw

− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odkryją zapis cyfrowy liczby 5

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska

− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski

− będą nazywać potrawy regionalne

− będą opisywać polskie stroje ludowe

− wysłuchają polskich pieśni ludowych

− poznają kroki poloneza

− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków

− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?

− wymienią polskie symbole narodowe

− poznają znaczenie pojęcia niepodległość

− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa

− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie

− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw

 

Prawa i obowiązki

 DZIECI:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Prawa i obowiązki

− dowiedzą się, jakie mają prawa

− określą swoje obowiązki

− poznają litery d, D w toku zabaw

− poznają litery d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odkryją zapis cyfrowy liczby 0

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− utrwalą nazwy figur geometrycznych

− wysłuchają i nauczą się piosenki Prawa i obowiązki dziecka

− dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF

− będą liczyć słowa w zdaniach

− będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka

− zadbają o porządek w swoich szafkach

− będą uczestniczyć w zabawach badawczych

− będą rozróżniać i nazywać różne emocje

− będą nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół

− będą posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków

− wykonają pracę plastyczną Moje emocje

 

Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

 DZIECI:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych

− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki

− przypomną numery telefonów alarmowych

− poznają litery k, K w toku zabaw

− poznają litery k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną

− odkryją zapis cyfrowy liczby 6

− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie

− będą tworzyć zbiory

− wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia

− wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu

− dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą

− będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku

w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie

− wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością

− wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia

− dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia

− będą określać kierunki

− będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków

− wykonają pracę plastyczną Rower